Kreće obnova Zračne luke Pula od 40 milijuna eura

Bez autora
Jul 06 2011

Pulska zračna luka kroz nekoliko će godina biti obnovljena i time mnogo privlačnija zračnim kompanijama. Kreće se u proces obnove i dovršetka putničkog terminala, koji je u promet pušten još 1989. godine, ali dovršen između 55 i 60 posto. Daljnje radove na dovršetku prekinuo je rat. Tako je, na primjer, u istočnom krilu još nedovršen cijeli kat. To je proces koji neće moći biti završen preko noći, a radovi će početi najranije sljedeće godine. Terminal će biti dovršen po najnovijim tehnološkim zahtjevima, a bit će i prilagođen zahtjevima šengenske granice. Osim toga, dovršit će se i restorani, trgovine, sale za sastanke i svi ostali potrebni sadržaji. Programom obnove obuhvaćena je i gradnja novog polivalentnog hangara te nove stajanke za generalnu avijaciju. Ipak, najvažnije je naglasiti da će obnovom biti obuhvaćena izmjena više od 35 godina starih prilaznih svjetala na poletno-sletnoj pisti te rulnim stazama.

Kreće obnova Zračne luke Pula od 40 milijuna euraPulska zračna luka kroz nekoliko će godina biti obnovljena i time mnogo privlačnija zračnim kompanijama.

Kako je u razgovoru za Vjesnik kazao Bruno Rogović, direktor pulskog aerodroma, kreće se u proces obnove i dovršetka putničkog terminala, koji je u promet pušten još 1989. godine, ali dovršen između 55 i 60 posto. Daljnje radove na dovršetku prekinuo je rat.

»Tako je, na primjer, u istočnom krilu još nedovršen cijeli kat. To je proces koji neće moći biti završen preko noći, a radovi će početi najranije sljedeće godine. Terminal će biti dovršen po najnovijim tehnološkim zahtjevima, a bit će i prilagođen zahtjevima šengenske granice. Osim toga, dovršit će se i restorani, trgovine, sale za sastanke i svi ostali potrebni sadržaji. Programom obnove obuhvaćena je i gradnja novog polivalentnog hangara te nove stajanke za generalnu avijaciju«, ističe Rogović.

Ipak, najvažnije je naglasiti da će obnovom biti obuhvaćena izmjena više od 35 godina starih prilaznih svjetala na poletno-sletnoj pisti te rulnim stazama.

»To će podići instrumentalnu kategoriju pulskog aerodroma s razine ILS CAT 1 na razinu ILS CAT 2, što će omogućiti slijetanje zrakoplova u svim vremenskim uvjetima. Tako ćemo postati konkurentniji u odnosu na naše izravne konkurente, a to su zračne luke u Trstu, Veneciji, Trevisu i Ljubljani«, rekao je Rogović.

Koliko će to sve koštati, u ovome je trenutku teško reći, dodaje direktor pulske zračne luke. »Prema našim grubim procjenama, cijena bi mogla iznositi između 35 i 40 milijuna eura«, smatra Rogović.

Dio potrebnog novca možda će doći i iz europskih fondova za koje je Zračna luka Pula aplicirala.

Prošle je godine kroz pulski aerodrom prošlo više od 332.000 putnika, oko 15.000 više nego godinu ranije. U prvih pet mjeseci ove godine zračna luka bilježi gotovo 40.000 putnika, što je 17 posto više nego u istom razdoblju lani. Prema podacima portala Ex-Yu aviation, rekordan broj putnika, njih 660.000, Pula je zabilježila 1990. godine. Prema projekcijama još iz osamdesetih godina, do kraja 20. stoljeća kroz pulski je aerodrom trebalo godišnje prolaziti milijun putnika. Rogović smatra da Pula može i bez najavljenih ulaganja servisirati toliki broj putnika.

»Međutim, mi smo prije svega alat u funkciji širega gospodarstva. Potražnja za prometom generira se u ekonomskom okruženju koje ima predznak turističkog. Avione, i to one čarterske, pune prije svega turističke agencije i o njima ovisi koliko će putnika proći kroz pulski aerodrom. Prošle smo subote zabilježili 7605 putnika, što je dobro i za Pleso«, zaključuje Rogović.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik